Gamleveien og julehilsen


Slik så gamleveien i nærmiljøet mitt ut forrige helg. Det var en kald og klar solskinnsdag. I dag ga den et helt annet inntrykk, med lavthengende tåkeskyer. Jeg liker så godt å gå her, uansett vær. Liker stemningen, at det er rolig, veien har blitt beholdt omtrent slik som den var i gamle dager.


Det ble fine farger på himmelen i tiden før sola gikk ned. Vi rakk også en liten skogstur før det ble mørkt. Deilig å være ute.


Med disse bildene og Tilda-nissen jeg sydde i fjor vil jeg ønske deg en  
velsignet julehøytid.


NB: Blomsten i bakgrunnen (en asalea) fikk jeg av koret mitt ved juleavslutningen, den står nå i full blomst! Og sommerløperen min fungerer som vinterløper ;)

Kommentarer

  1. Heldige du som har en "gamlevei" like ved. Det er noe rolig og godt ved å gå på slike veier. Juleklem er sendt!

    SvarSlett
  2. Det er flott å bu i nærleiken av slike rolege vegar. Då er det fritt fram å la tankane vandra medan ein går... Og når ein, som du, tek bilete, går det verkeleg an å sjå endringane frå dag til dag, eller frå time til time...
    Tilda-nissane er koselege å sjå på, og eg tykkjer din kom til sin rett med sommar/vintar-løperen og asaleaen ved sida av..
    Ønskjer deg og dine ei god og fredeleg jul!
    Klem

    SvarSlett
  3. Koselig å ha en slik vei i nærheten som man kan spasere på når det passer sånn. Været varierer for tiden det er sikkert, her henger også tåkeskyene tunge i dag.

    Juleløperen ble utrolig flott! Kan tenke meg den gjør seg flott på bordet.

    Riktig god jul til deg Sylke! Juleklem fra Vibeke :)

    SvarSlett
  4. Så vakkert, ja det er noe eget med slike gamle steder med mye historie.. og at det er kledd i et snødryss - oioioi det blir så stemning av slikt!
    En velsignet julehøytid ønsker jeg for deg og dine også Sylke - og at sommerløperen kan passe så fint nå ved juletider - ja det var moro! Nydelig Asalea du har fått - moro at den blomstrer så vakkert akkurat nå!
    *G*O*D* *J*U*L*
    Stor juleklem fra Lokki

    SvarSlett
  5. Riktig riktig god jul til deg også!! :-)

    SvarSlett
  6. Så underbart mysiga vinterbilder!
    Önskar dig en riktigt
    God Jul!

    SvarSlett
  7. Ei velsigna Julehøgtid og alt godt for det Nye Året!

    Juleklem

    SvarSlett
  8. Så nydelige ilder, jeg kjenner at jeg får litt sånn "romjuldrømfølelser" som Prøysen synger om når jeg ser bildene. tusen takk for alle kommentarer hos meg, det er alltid så kjekte å senår du skriver. gleder meg til å følge deg videre:))
    Ha en riktig god jul videre!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg