Juleprosjekt og røntgenfolie


Jeg holder på med et juleprosjekt, en miniquilt av Kim Diehl. Mønsteret ligger som gratismønster hos Henry Glass Fabrics, se dette innlegget (scroll ned for å finne linkene). Ikke sikkert jeg blir ferdig før jul, men det er ikke så farlig - neste jul kommer sikkert :)


Det er ikke mye applikasjon jeg har gjort tidligere, og dette er et fint prosjekt å øve seg på. Jeg bruker røntgenfolie og spraystivelse og stryker stoffet over folien, slik at sømrommet brettes over til vrangsiden. Dette tipset fikk jeg av en tysk quilter, og hun ga meg noen ark med røntgenfolie slik at jeg kunne prøve det ut. Røntgenfolie tåler varme, da er det mange muligheter. Dessverre får jeg ikke tak i røntgenfolie her i Norge, så snart er jeg tom... men har bestilt plast som tåler varme og som har samme funksjon. Metoden er i hvert fall utrolig grei :)

Kommentarer

  1. Ååå, så fint det blir. Jeg elsker snømenn, så dette var noe for meg :)

    SvarSlett
  2. SÅ utrolig koselig motiv! Og for en hendig teknikk da!
    Ja man lærer så lenge man lever, og alt som gjør det enklere liker vi eller hva Sylke :)
    Håper det vil fungere like godt med plasten du har bestilt!
    Fine dager til deg min venn!
    klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg