Quilting av "Farmer's wife" og vår i skogen


Jeg har begynt å quilte min Farmer's wife-quilt, som har ligget lenge i skapet. Nå var det på tide å ta den fram igjen. Flere innlegg om quilten finner du her.

Siden jeg likte så godt å quilte med etikettfolie (mer om det her) da jeg quiltet "Garden of Bliss", brukte jeg samme teknikk her, til blokkene mellom Farmer's wife-blokkene. (Jeg bretter papir, tegner og klipper mønsteret ut, scanner det og skriver det ut på etikettfolie.)


Slik ser det ut når det er quiltet. De ytrene kantene er ganske jevne fordi de er sydd rundt folien. Det indre er litt mer ujevnt fordi det er sydd fritt, jeg tegner ikke opp noe. Denne type quilting liker jeg :)


Farmer's-wife-blokkene får ganske tette bakgrunnsmønstre. Jeg eksperimenterer og prøver å sy forskjellige mønstre i hver blokk. Kanten rundt er quiltet likt for alle blokker.



I skogen er det allerede vår. Deilig med sol...


Mein Farmer's-Wife-Quilt wird endlich gequiltet: die zwischenliegenden Blöcke mit Hilfe von Etikettenfolie, so wie mein voriger Quilt. Es ist einfach, selber Muster herzustellen. Die Farmer's-Wife-Blöcke bekommen einen dichten Hintergrund in verschiedenen Mustern. Und im Wald ist es schon Frühling...

Kommentarer

  1. Hei Sylke
    Sowohl dein Garden of Bliss, sowie auch das Quilting hier sind wunderschön und die Idee mit der Etikettenfolie werde ich sicher mal aufgreifen!
    Ha en fin kveld
    KLEM
    Marina

    SvarSlett
  2. Wunderschöne Arbeiten zeigst Du auf Deinem Blog.
    LG Grit

    SvarSlett
  3. Det ser veldig fint ut. Så kjekt å ta seg en tur i skogen nå.

    SvarSlett
  4. Så fint det vert!
    Og vår i skogen er herleg :-)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Så deilig med vår!

    Quilting er spennende, og jammen er det mye arbeid som gjenstår etter at blokkene er sydd også. Dette blir nydelig!

    SvarSlett
  6. Så flott arbeid du gjør. Nydelig. Sikkert kjekt å skape så fine ting.
    Klem

    SvarSlett
  7. Da sind zwei wunderhübsche Stöffchen im Quilt drin! Und was bist du fleißig. Ich komme gerade zu (fast) gar nichts. Bin gespannt auf das Ergebnis!
    Viele Grüße, Karin

    SvarSlett
  8. Disse quiltene dine blir så flotte! Jeg er så fan av stoff med skrift på - oioioi det var fint det du hadde på det øverste bildet!
    Nydelige bilder fra skogen - og en føler seg så velkommen når en blir møtt med de vakre naturbildene dine i headeren!
    Stor klem til deg ❥

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg