Flere pulsvarmere

Her er to nye pulsvarmerdesign fra meg. Det er morsomt å tegne egne mønster, så da måtte jeg prøve ut litt mer. Først "Løv" med hullmønster, strikket av 1 nøste Dale babyull som for "Bark" som jeg blogget om sist.

OPPDATERING: Nå får du mønsteret på Ravelry som gratismønster. Du finner det HER (krever innlogging).


Og her er "Knopp": uten tommel. Jeg brukte ca 30 g Lanett babyull, det var nemlig en liten rest jeg hadde liggende.

Om du er på Ravelry (du må logge inn der), så finner du prosjektsidene her (klikk på linkene nedenfor):
Bark
Løv
Knopp

Hvis du har lyst til å strikke noe av dette, kan du gjerne spørre meg. :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deutsch: Ich habe ein paar neue Pulswärmer designet: "Løv" (Laub) und "Knopp" (Knospe). Unten ist auch der Pulswärmer "Bark" (Rinde) vom vorigen Blogartikel mit aufgeführt. Die Seiten auf Ravelry (man muss sich einloggen) sind hier zu finden:
Bark
Løv
Knopp

Kommentarer

  1. Det er fine pulsvarmere. Da er det fint at mann kan bruke opp litt rester.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg hadde en del babygarn liggende, og da var det kjekt å kunne bruke noe av det :)

      Slett
  2. Så fine! Spesielt falt jeg for de grønne LØV-pulsvarmerne- de kunne jeg absolutt tenkt meg å strikke!!
    I sommer begynte jeg på et par med hull- og flettemønster, men så har jeg klart å rote bot møsteret, så nå ligger prosjektet gjemt, men ikke glemt i en skuff. Et god løsning er da å rekke opp hele stasen og begynne på nytt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at du liker pulsvarmerne og kan tenke deg å strikke dem! Og så er det jo flott hvis garnet kan få nytt liv... Jeg har sendt deg en e-post :)

      Slett
  3. Så flotte de ble! Liker navnene du gir dem også. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er kjekt med ord fra naturen ;)

      Slett
  4. Veldig fine puls du har strikka :)

    SvarSlett
  5. KJEMPEFINE!! både med og uten hull til tommel - og alle tre variantene er vakre! Synes du tryller frem de vakreste mønstre!
    Ha en fin uke videre, min venn!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, min venn :) Ha en fin helg!
      Klem :)

      Slett
  6. Deilige mønster. Så vakre pulsvarmere du har laget.
    Knospe - Rinde - Laub ... SCHÖN :-)))
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Tusen takk, Viola! Sender en klem sørover ;)

    SvarSlett
  8. Nydelige pulsvarmere! Jeg elsker hullmønster så dette var midt i blinken for meg.

    SvarSlett
  9. Nydelige rett og slett. Du er så flink. Lager eget mønster.
    Jeg har faktisk aldri strikket hullmønster. Vel har prøvd så vidt.. det gikk ikke bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Kanskje du prøver hullstrikk ut igjen en eller annen gang, med et enkelt mønster? Når man blir kjent med teknikken, blir det enklere. For meg tok det en god stund før jeg ble fortrolig med hullstrikk, men nå går det veldig greit. Når man begynner å "lese" maskene og vet hvordan man skal strikke tilbake ved en feil, er det ikke lenger så farlig ;)

      Slett
  10. Du er god! De er lekre begge disse også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Du vet hvor du finner meg hvis du trenger noe mer å strikke... :D

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg