"Flyvende føtter" og GOD PÅSKE!


Oppdatering: Nå kan mønsteret lastes ned gratis på Ravelry HER.
Update: Now you can download this sock pattern on Ravelry for free HERE.

For tiden eksperimenterer jeg med et sokkemønster. Denne gangen skriver jeg på engelsk. Mønsteret heter "Flying Feet". Her er beskrivelsen for sokkene:

You need only one 50 g-skein sock yarn (Fabel, Drops/Garnstudio) and some scrap yarn to knit these plain footies. The heel is my variation of the “Strong heel”, where gusset and heel are knitted at the same time, followed by a heel turn. There is no need of picking up stitches with this type of heel, and it fits a high wrist. The heel increases are knit on every side of the rib section.

Because of the low angle of the heel, the socks are a bit lower on back than in front if you don’t knit a short row section somewhere. Therefore, I made a short row part in the beginning of cuff, without wraps.

The original heel was created and presented for the first time by Gerdine Crawford-Strong in Knitter’s Magazine, Fall 2003.


Er du interessert i å teststrikke mønsteret mitt? Legg igjen en kommentar under dette innlegget :)
Ravelrysiden for prosjektet er her, der vil det snart komme bilder av de ferdige sokkene.

Og så vil jeg gjerne ønske alle som titter innom bloggen min, 
en riktig god påske!


Deutsch: Ich arbeite zur Zeit an einem Sockenmuster, mit einer englischen Beschreibung. Das Muster heisst "Flying Feet". Hast du Lust, die Socken testzustricken? Schreibe einfach einen Kommentar unter diesem Artikel, und wie ich mit dir Kontakt aufnehmen kann :)
Meine Ravelryseite für die Socken ist hier, dort kommen bald Bilder von den fertigen Socken.
Frohe Ostern!

PS: Quilten sydde jeg for flere år siden, for hånd.
PS: Den Quilt habe ich vor einigen Jahren von Hand genäht.

Kommentarer

  1. GOD PÅSKE, fine venn!
    Og for noen nydelige sokker - og et like herlig navn! Og du som skriver oppskrift på engelsk også - ja du er sabla dyktig i språk!
    Nå har jeg noe strikketøy liggende å vente, det blir strikket litt etter formen du vet - og nå er det ikke overskudd til det da.
    Håper du får kost deg litt i påsken, Sylke - jeg sender deg MANGE VARME PÅSKEKLEMMER :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, min venn! Jeg prøver å skrive på engelsk fordi jeg da kan dele mønsteret med flere på Ravelry. Perfekt skrevet er det jo ikke, men jeg lærer underveis!
      Håper at du får mer overskudd igjen og kan kose deg i påsken, og kanskje til og med strikke litt!
      Påskeklem til deg :)

      Slett
  2. Sokkene dine ser fint ut.

    SvarSlett
  3. De var fine! Kan godt teststrikke. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så hyggelig! Har sendt deg en e-post ;)

      Slett
  4. De var flotte, håper påsken din var fin! Ha en herlig helg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg