Naustquilt i ny utgave


Naustquilten min som jeg blogget om for noen år siden, er nå sydd for andre gang, som gave. Det er mitt eget design, og jeg laget første utgaven i 2011. Den gangen sydde jeg ennå i cm, men i mellomtiden har jeg gått over til Inch (tommer), både når jeg designer, kutter eller syr.

Den første quilten ble sydd over papir. Nå har jeg derimot kuttet og sydd stoffbiter uten papir, og regnet om mønsteret til Inch. Det gjorde jeg ved å tegne det på rutepapir og legge til sømrom.

Lagene av toppstoff/ vatt/ baksidestoff holdes sammen med quilting. Du kan se quiltingen tydelig på bildet nedenfor. Alt er gjort med overtransportøren på symaskinen.

Også opphenget er blitt forbedret. Jeg har sydd trekanter i hjørnene (kvadrater som er brettet og sydd med i lukkekanten) og en kanal øverst og nederst som passer rundt listen jeg har brukt. Dette holder quilten godt på plass.


Her er noen detaljer:


Vannet skjuler små skatter, og bølgene antydes gjennom quiltingen.

Bjørkene bak naustene anes her, og en måke koser seg på taket. Jeg har også tatt med noen ord som jeg tenkte kunne passe, slik som "Patience" og "Believe". Og hvis du ser nøye etter, finner du sikkert noen flere ord!

Mottakerne ble veldig fornøyde, og det gleder kunstneren ;)

Kommentarer

  1. Så flott den ble. Virkelig så en kjenner sjølukta. Flott arbeid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så moro at du kjente sjølukten ;)

      Slett
  2. Was für ein schöner Quilt! Ich bin begeistert! Farben, Form, überhaupt, einfach toll!
    Viele Grüße,
    Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Vielen Dank, Karin! Ich habe den Text diesmal gar nicht ins Deutsche übersetzt, aber gut, dass die Bilder für sich sprechen ;)
      Liebe Grüsse
      Sylke

      Slett
  3. Så utrolig vakker den ble! Så mange fine detaljer, både sømmessig, men også i valg av tekstiler! Og for et genialt oppheng. Du er en "Petter Smart" med symaskin :) Utrolig inspirerende - takk for at du deler <3 Jeg ønsker deg fine dager, min venn!
    Klem fra Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, veldig hyggelig at du liker quilten! Det har jo vært en del tanker bak valg av stoffer og farger ;) Jeg ønsker deg også fine dager og en god helg :)
      Klem Sylke

      Slett
  4. Super.
    Jeg er veldig glad for å se det... et fantastisk arbeid. Så mange vakre detaljer. Herlig har du laget.
    Hilsen til deg. Ønsker god helg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Viola, så hyggelig å høre :) Hilsen tilbake, og ha en fin helg! Sylke

      Slett
  5. Oi! Så stilig denne er!

    SvarSlett
  6. Aj! Nok en flott kystquilt! <3 Og vri på oppheng, også. I gang med din forrige metode, men merker meg denne også! ;) Takk for at du deler! :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg