Små sømprosjekter - small projects


Det er koselig å ha noen små sømprosjekt når man ikke kan sy så lenge om gangen. Disse prosjektene er begge fra Temecula Quilt Company, men jeg syr dem i andre størrelser, og så har jeg andre proporsjoner på snøballene i "Snowball"-blokkene.

Blokkene i den øverste lille quilten er fra 1880 Sampler Sew Along. Det kommer gratis oppskrift på flere blokker hver uke, og det er fint til å bruke opp stoffrester.

Jeg har forenklet blokken litt og forstørret den til 6''x6''. Sashingen er kuttet 2'' bred.
Her er målene som jeg har brukt. Det kuttes pr blokk:
Mørke kvadrater (hjørner), 4 stk: 2'' x 2''
Medium rektangler, 4 stk: 3 1/2'' x 2''
Lyse kvadrater, 8 stk: 2'' x 2'' (4 av disse sys som hurtigtrekanter på ene siden av rektanglene).

Det andre prosjektet er Scrappy Snowball Sew Along. Her har jeg forminsket blokken. De store kvadratene er kuttet 3'' x 3'', og de små 1 1/4'' x 1 1/4''. Jeg får se hva jeg lager med disse små blokkene ;)


Deutsch: Zwei einfache kleine Projekte, die ich ein bisschen anders als angegeben nähe. Den ersten Block vom 1880 Sampler Sew Along habe ich vergrössert, und die Schneebälle vom Scrappy Snowball Sew Along nähe ich kleiner. Beide Projekte sind von Temecula Quilt Company und liegen gratis auf ihrer Webseite.

English: I'm working on two small projects from Temecula Quilt Company: 1880 Sampler Sew Along and Scrappy Snowball Sew Along. I made the blocks in the first project larger, and the blocks in the other project smaller than described in the pattern. I don't plan to make all the blocks, and I will not sew a large quilt, but use the blocks for smaller projects. Both projects are nice to use up scraps.

Kommentarer

  1. Så fine prosjekt du held på med. Fine fargar, og så flott arbeid. Ønskjer deg ein fin morsdag :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Jeg håper du også har en fin morsdag :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg