Mønster til lue


Denne luen heklet jeg i fjor vinter. Du finner mer informasjon om luen og sokkegarnet som ble brukt, i dette innlegget.  


Jeg skrev ned mønsteret i fjor og testet det på luen du ser på bildet nedenfor. Her brukte jeg "Fame trend" fra Marks & Kattens i regnbuefarger. Denne luen ble litt større enn den første, men den passer likevel fint og har allerede blitt brukt mye. "Dusken" på toppen heklet jeg på etter at luen var ferdig. Ved å øke maskeantallet i rundene oppover, får man en bølgeeffekt.


Egentlig var planen å legge ut luemønsteret forrige vinter, men det ble glemt - helt til jeg nå fant mønsteret igjen under en opprydning. Jeg tenker det kan passe å dele det med dere nå mens det er kaldt ute...


Mønsteret finner du her. Det er i PDF-format, og du trenger Acrobat Reader for å kunne lese det.

Mønsteret er til privat bruk. Du må gjerne bruke det, men ikke selge det. Dersom du legger ut bilder av din ferdige lue på internett, ber jeg deg om å linke til bloggen min, og oppgi at jeg har laget mønsteret.



Kommentarer

  1. WOW Sylke!
    For en fantastisk lay-out på bloggen din. Jeg måtte bare si det først. Det var slående vakkert. :)

    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Jeg håper du har det, etter forholdene, bra og du skal vite at du fremdeles er i tankene mine om bloggingen har vært skral i det siste.

    Oppskriften på den luen har jeg brakt videre til fruen i huset. Jeg har bedt henne om å stikke innom den kreative bloggen din. Her er mange gode håndarbeidsidèer.

    Ha en fin dag og god helg!

    SvarSlett
  2. Hej Sylke
    Vilken jättefin mössa, vackert garn och mycket fint gjord.
    Jag virkade precis en likadan blomma som dekoration till min sjal, visar bild i morgon eftersom det är så svårt att fotografera på kvällarna.
    Ha det gott,
    kram
    Susanne

    SvarSlett
  3. Kjempefine luer du har heklet! Her er det skikkelig luevær:-)

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei igjen, Sylke!
    Jeg synes det er så flott at du også er opptatt av å holde deg i form med turer, Qi Gong og svømming. Du har så rett når du sier at vi må tilpasse målene etter forholdene.

    Ha en velsignet helg!

    SvarSlett
  5. Jätte-jättefina mössor! Både färger o mönster, helt fantastiska. Ha det bra!

    SvarSlett
  6. Så flott lue med nydelige farger!

    Håper du blir sterkere og sterkere for hver dag!

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  7. Kjempefin lue i fantastiska farger.
    Jeg blir alltid så glad av og titte inn till deg. Du gjör så mye fint. Önsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  8. Så herlig ! Skjønne farver du bruker, det liker jeg. skal være litt farver i hverdag en :-)

    Ønsker deg en fiiin søndag !
    Klem Nostalgia

    SvarSlett
  9. Sehr schön, deine Mütze! Die Verzierung darauf gefällt mir besonders gut! Bis jetzt habe ich Mützen immer nur gestrickt. Vielleicht versuche ich es auch einmal mit Häkeln...
    Liebe Grüsse
    Doris

    SvarSlett
  10. En flott lue! Tusen takk for at du deler oppskrift.
    Klem Igi

    SvarSlett
  11. Kjempefin lue du har heklet.
    Takk for du deler oppskriften, håper jeg en dag blir så flink til å hekle at jeg kan prøve meg på luen din.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Mio

    SvarSlett
  12. Fine luer! Jeg har innsett mine begrensninger med heklenålen, så jeg holder meg til de strikkete variantene. Men det er snilt av deg å legge ut mønster. :o)

    Sånne "dusker" har jeg laget, de er en morsom variant til de vanlige.

    Ha en fin uke videre! *klem*

    SvarSlett
  13. SÅ lekker!!
    Og fargevalget - og måten du setter de sammen på er SÅ levende - blir helt glad av dette her skal vite :))
    Nydelig Sylke - helt nydelig!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg