Litt julesøm


Jeg holder på å sy en juleløper. Utgangspunkt er en quilt i Elizabeth Hartman's bok "The practical guide to patchwork". (Om du har boken: quilten heter "Snapshots".) Her blir stoffstrimler sydd sammen, for så igjen bli klipt til nye strimler og sydd sammen igjen. Enkelt og effektivt :)

Istedenfor 6 strimler brukte jeg bare 4. Det passet bra fordi jeg sydde med bare fire røde stoffer, og med tanke på løperens størrelse (omtrent 50 x 120 cm). Kanskje blir den ferdig til jul?


Forfatteren har forresten bloggen "Oh, Fransson"! med en del gratismønstre.

Kommentarer

  1. Det ser ut til å bli en flott løper! Stort prosjekt, men resultatet blir nok veldig bra! :)

    SvarSlett
  2. Den bliver vel nok flot. Skønne farver.

    SvarSlett
  3. Det er ei stund sidan eg hadde framme symaskinen. Men no freista det verkeleg å finna den fram att.
    Vart inspirert av dei fine stoffa dine - det er ikkje alltid så mykje variasjon som skal til for å få eit nydeleg resultat..

    SvarSlett
  4. Så vacker jullöpare det kommer att bli!
    Ha en fin dag!
    Anneli

    SvarSlett
  5. Å, så fin den blir! Skikkelige julefarger. Jeg har vært inne på bloggen Oh Fransson, det er mye å bli inspirert av der:)

    SvarSlett
  6. Så vakkert!! Og for noen nydelige stoffer!!
    Sabla smart å lage den med 4 strimler isteden for 6 - så får den kanskje pryde et bord i julen :)
    Vakkert arbeide Sylke!! Lykke til videre! Må si jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet - null press altså - bare barnlig iver fra min side ;))
    Finfine dager til deg min venn!!
    Adventsklem fra Lokki

    SvarSlett
  7. Flotte stoffer. Liker de rolige, dempete fargene du bruker. Det blir en koselig duk å ha på bordet.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg