Julekrybbe - fortsettelse


I dag vil jeg fortelle litt mer om julekrybba mi.

Det er vel nesten 30 år siden at jeg laget figurene, av Fimo. Selve stallen limte jeg sammen noen år senere, av trebiter som var skåret til i to forskjellige størrelser. De kunne settes sammen omtrent som lego, bare at de måtte limes. Det var faren til en venninne som produserte trebitene. De ble solgt til skoler og gjennom hobbybutikken i området der jeg bor. Venninna mi og jeg fant på forskjellige mønstre, vi laget også julestjerner. Og jeg kom altså på å lage en stall til figurene mine.

Venninna mi lever dessverre ikke lenger. Når jeg setter opp julekrybben, går det alltid noen tanker til henne.

Da vil jeg presentere figurene litt nærmere. Gjeteren og sauene øverst i innlegget har dere allerede sett da jeg presenterte krybba mi.

Og her er de tre vise menn på vei til stallen.



Den hellige familie ble plassert "ute i det fri" for anledningen - det blir best med bilder i dagslys, og i det grå været i dag var det ikke så lett å få godt lys i stallen.


Som dere ser, har jeg heldigvis ikke rotet bort Jesusbarnet. Hovedpersonen må være med!



Her ser du hele krybba med alle figurene.




Jeg ønsker deg en god 4. advent!

Kommentarer

  1. Veldig imponert over at du virkelig har lagd den fine krybben og alle figurene selv! Så morsomt å kunne ta den frem hver jul i så mange år.

    Noen ganger er det godt å bli minnet på de som ikke er blant oss lenger og huske de gode stundene.

    Ha en fin adventssøndag du også! :)

    SvarSlett
  2. For en flott krybbe du har laget! Det må være veldig koselig å kunne ta den frem år etter år :)

    Ha en fin fjerde søndag i advent!

    SvarSlett
  3. Åhh, for en fantastisk flott krybbe... En koselig tradisjon å finne frem til hver jul... :O)

    Ønsker deg en GOD JUL...

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselige ord hos meg:o) For et nydelig og spesielt innlegg. Flott julekrybbe du har laget. Klar det betyr noe spesielt når du lagde den med en god venn. Slik skal det være med julepynten-den skal ha sin historie:o)
    Ønsker snille og gode deg en nydelig jul!
    Gleder meg til å følge deg videre til neste år:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Du er så allsidig altså! Så vakker - og du, sannelig godt du har Jesusbarnet under kontroll :))
    Nydelig arbeide Sylke - vakkert særs vakkert!
    Varm juleklem fra Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg