Elvevandring 5: Oransje


Elvevandringen (begynnelsen finner du her) fører gjennom mange forskjellige områder som har hvert sitt preg. Fargene som møtte oss i naturen, var sterke. Spesielt grønt og oransje var fremtredende. Temaet "grønnfarger" har jeg allerede skrevet om. Nå skal det handle om oransje.

Dette er en liten sidearm av elven. En liten bro fører over vannet. Slike er det flere av langs elven.


Under broen fant jeg enda et motiv som passer til temaet.


Også sanden i nærheten har litt av denne fargen. Her er det tydeligvis noen fugler som har spasert...


 En inntørket liten furu gir ørkenfølelse.


Vannet i elven har en kraftig oransje farge enkelte steder. Jeg har prøvd å fange det med kameraet.


Kontrastene er sterke mellom lys og skygge.


Jeg avslutter denne delen med enda et bilde av den fargerike sidearmen jeg viste øverst i innlegget.

Himmelen speiler seg i vannet og gir en ekstra dimensjon.


Elvevandringen fortsetter her.

Kommentarer

  1. For en vakker tur! Du har virkelig klart å fange fargen orange!! Helt nydelig Sylke!
    For et eldorado av skjønne mønstre i naturen og jøye meg så lekkert den fuglen har trasket :))
    Jeg er så glad for disse elvevandringene dine, tusen takk for en vakker tur, og ordene dine gjør den enda vakrere.
    Ønsker deg en avslappende helg Sylke!
    Mange varme klemmer til deg fra Lokki

    SvarSlett
  2. Underbara bilder Sylke, jag hade gärna varit med på dina promenader! Fotot med avtrycken från fåglarna i sanden var så vackert.

    ha det fint,
    klem

    Susanne

    SvarSlett
  3. Vakre bilder relatert til fargen oransje. Vi er heldige i Norge som har så mye flott natur rundt oss.

    Riktig god pinse!

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder igjen Sylke! Du er virklelig flink til å fange stemninger og motiver i bildene dine! Det er så hyggelig å være med på dine turer ut i naturen! Ønsker deg en fin pinsehelg! Klem Vibeke :)

    SvarSlett
  5. Så mye fint du observerer og tar bilder av på turene dine:-) Å komme seg ut i skog og mark er virkelig rekreasjon.

    Ønsker deg en fin pinse!

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg liker så godt bildene dine! Du er veldig flink til å se detaljer og hva som passer sammen. Det er en kunst det!
    Ønsker deg en flott pinse, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Du har gjort det igjen! - Ledet meg rundt på en fantastisk tur under et fantastisk blikk for detaljer. Takk skal du ha, og god pinse til deg! Her skinner sola allerede.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg