Quilting i små doser


Blokkene til månedens blokk hos Craftsy er ferdige og venter på å bli quiltet. Jeg quilter helst mindre biter og har derfor bestemt meg for "quilt-as-you-go"-metoden. Blokkene har blitt nummerert og rammet inn med turkise strimler, deretter lagt på vatt og baksidestoff (litt større enn blokkene). Et eksempel på en quiltet blokk ser du på det øverste bildet. Dette kommer til å gå sakte, og det er helt greit. Sying skal være avslappende, ikke noe stress! :)

Når alle blokkene er quiltet, blir de skåret til riktig størrelse og sydd sammen med strimler.


Vil du lære mer om "quilt-as-you-go"-metoden, finnes det en del tips på nettet, se f.eks. Marguerita Manus sine videoer som hun har lagt ut i forbindelse med boken sin "Quilt As You Go - Finish (almost) Any Quilt".

Kommentarer

  1. Det ser kjempefint ut.Håper at min også blir ferdig snart.

    SvarSlett
  2. Så artig dette må være. Skjønner det er tidkrevende, men hobbyaktiviteter skal man jo kose seg med :)

    SvarSlett
  3. TAkk for koselig kommentar! Nydelig farger, mønster og arbeid på de to siste teppene dine!

    SvarSlett
  4. Det var fina block i härliga färger som Du håller på att sy, tycker jag. Ett stort arbete!

    Dollandesign

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg