17. desembervott



Dagens adventskalendervott henger i morelltreet. Jeg syntes det passet bra å ta bildet der, for mønsteret på baksiden ser ut som et frukttre! Mer informasjon om mønsteret finner du i dette innlegget.


---------------------------------------

Der Adventskalenderhandschuh des Tages hängt diesmal im Kirschbaum. Ich fand, es passte gut, den Handschuh dort zu fotografieren, denn das Muster auf der Rückseite sieht aus wie ein Obstbaum. Mehr Information über das Muster gibt es hier.

Kommentarer

  1. Härliga adventskalender vantar du har stickat! Du frågade om hur jag brukar göra när jag syr oval botten på en väska. Jag brukar alltid börja med att designa och klippa till väskans sidor först och syr ihop dem. Sen mäter jag upp omkretsen på väskans nedre kant så jag vet yttermåttet på ovalen till botten och ritar upp på papper en botten efter de måtten. Ett tips, gör alltid botten lite för stor för du kan ju alltid ta bort extra tyg, men inte sätta till. Jag prövar alltid nåla i botten i väskan och kollar hur de passar samman. Hoppas att det här kan hjälpa dej med ditt projekt. Önskar dej en riktigt fin jul! Hälsningar från Finland

    SvarSlett
  2. Hvor er den fin med det lille træ.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg