Sopp i alle variasjoner


Det er et fantastisk mangfold blant soppene. Her er noen prakteksemplarer som jeg fant i skogen denne høsten. De er ikke spiselige, bare til pynt!


Fargene og mønstrene er så spesielle at jeg kan stå lenge og betrakte dem. På en skogstur er jeg alltid på utkikk etter sopp. Det er flere gode matsopper jeg er trygg på. Men bortsett fra meg er det ingen som spiser sopp hjemme hos meg, så jeg lar dem stå i fred. Jeg vil likevel gjerne vite hvor steinsoppene, sandsoppene og skrubbsoppene kommer opp, hvor kantarellene vokser. De er en del av stien der jeg går. Granmatriskene forsvant dessverre da skogen ble hogd. Kanskje jeg finner dem igjen …
Det er en del ”raringer” på bildene her. Jeg vet ikke navnene på dem, men det er morsomt å fange dem inn med kameraet.

”Raringene” er som oftest de mest interessante. Slik er det også med mennesker. De som er litt utenom det vanlige, de som tør å være seg selv, har som regel opplevd mye. Da kan det bli en spennende utveksling av erfaringer.
Denne morsomme tresoppen fant jeg i skogen på Blefjell. Litt av en skapning!

Til slutt: Fluesoppen er velkjent. Fargen frister i alle fall til å ta et bilde!


Kommentarer

  1. Wow Sylke, dette var en inspirerende samling av bilder! Jeg føler virkelig for å ta frem mitt eget kamera igjen etter en lang periode med fotograferings-stopp! Gleder meg til å se bildene fra Bergen:)

    Stor klem fra Susanne

    SvarSlett
  2. Så hyggelig :) Det blir masse bilder fra Bergen, har opplevd utrolig mye... Klem fra Sylke!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg