Pulsvarmere med mønster



Til avveksling fra sokkene kommer nå et mønster til heklede pulsvarmere - veldig enkelt! Pulsvarmerne er rester jeg har hatt liggende etter at jeg heklet tøfler (en ny variant av sokkene mine - skal vise dem senere), og etter halsen du ser her.

Garnet jeg brukte, er "Alpa" (Trysil-garn, Europris) og "Palett" (Sandnes-garn). Palett er litt tykkere enn Alpa, og fargestripene virker litt "opphøyde" i forhold til resten. Denne effekten blir forsterket av fargekontrasten og måten det er heklet på.




Har du lyst til å laste ned mønsteret til pulsvarmerne, kan du gjøre det her.
Mønsteret er lagt ut som PDF-fil på Google docs. Der kan du både se, laste ned og skrive ut dokumentet. Du må ha Acrobat Reader for å kunne lese filen.

Mønsteret er til privat bruk. Du må gjerne bruke det, men ikke selge det. Dersom du legger ut bilder av dine ferdige pulsvarmere på internett, ber jeg deg om å linke til bloggen min, og oppgi at jeg har laget mønsteret.

Jeg blir glad hvis du legger igjen en kommentar dersom du laster ned mønsteret.




Jeg har heklet et par til i en annen fargekombinasjon, der jeg brukte Ragg-strømpegarn fra Hjerte-garn (dansk produsent) som fargeinnslag. Det ble ganske tøft, synes jeg. Dette garnet var enda litt tykkere enn Sandnes-garnet, men det gikk fint. Jeg likte garnet veldig godt, det er deilig mykt med 70 % ull og 30 % nylon.



Jeg ønsker alle sammen varme hender og en god (rest-)uke... ;)

Kommentarer

  1. Så flotte pulsvanter... Likte spesielt godt de nederste!
    Jeg har blitt litt inspirert av deg i det siste og prøver å strikke litt! (Hekling blir bare en klump...hihihi!)

    Håper du har hatt en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  2. Så flotte pulsvarmere. Der er så mange ting her i blogland, jeg får lyst til at lave.

    SvarSlett
  3. Pulsvarmerne var fine og morsomme med fargeskiftene! Likte spesielt godt de øverste.

    Godt å høre at du er bedre igjen! Klem! :)

    SvarSlett
  4. Så lekre de var! Knallstilig med de stripene!

    SvarSlett
  5. Hei igjen!
    Tusen takk for koselig hilsen! Visste jo at du hadde fått awarden fra før, har lest den... Men jeg har hukommelse som en gullfisk så har jeg snudd meg rundt en gang så er det borte:) hihi... Uansett så syntes jeg du fortjente den!

    Selvfølgelig skal jeg gi en lyd hvis jeg er i telemark! Var der i sommer, i Gvarv og tok telemarkskanalen mens vi var der! Nydelig flott var det!
    Jeg har desverre vært litt redd telemark og blånektet å reise dit lenge,da jeg havnet på sykehuset i notodden som tenåring og var overbevist om at det kom til å skje hver gang;o)
    Er over det nå...

    Klem,I

    SvarSlett
  6. Stilige pulsvarmere du har laget !
    Du har en kjempekoselig blogg !

    SvarSlett
  7. De pulsvantene var flotte .. må snart skaffe meg noen sånne tror jeg .. :o)

    Bra du får til å lese bloggen min litt lettere nå .. er jo ingen vits i å blogge i en skrift leserne ikke klarer å tyde .. det er jo rimelig bortkastet da :o)

    Ha en fortsatt super uke - klem!

    SvarSlett
  8. Veldig lekre. Så fint å bruke flerfarget garn til stripene. Har forresten heklet sokkene dine, men ikke tatt bilde av dem ennå. Kan godt hende jeg prøver meg på disse også.

    SvarSlett
  9. Hejsan! Jag har virkat dina fina pulsvärmare, inte lika fint garn som du, men det jag hade hemma. Jag tyckte jättemycket om dem, och gör kanske fler par. Jag har bloggat om dem också, och såklart länkat till dig. Titta gärna hur de blev! Tusen tack för mönstret.

    minapyssligheter.blogspot.com

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg