Sokker med blondekant - mønster


Her kommer mønsteret til mine heklede sokker med blondekant. Det er en variasjon av de hvite sokkene jeg la ut tidligere.

Mønsteret er til privat bruk. Du må gjerne bruke det, men ikke selge det. Dersom du legger ut bilder av dine ferdige sokker på internett, ber jeg deg om å linke til bloggen min, og oppgi at jeg har laget mønsteret.

Jeg blir glad hvis du legger igjen en kommentar dersom du laster ned mønsteret.

Mønstrene er lagt ut som PDF-fil på Google docs. Der kan du både se, laste ned og skrive ut dokumentet. Du må ha Acrobat Reader for å kunne lese filen.

Du trenger både grunnmønsteret og mønsteret til sokkene med blondekant for å kunne hekle denne sokken.

Noen kommentarer om størrelser: Jeg har brukt garnet som er oppgitt i oppskriften. Heklefastheten vil variere fra person til person og gi forskjellig resultat. Jeg anbefaler deg å hekle hælen først, og så remmen som går over vristen. Prøv om det passer over foten. Hvis ikke, så øker eller minsker du maskeantallet i remmen. Men da må du også forandre maskeantallet i rundene som kommer. Dette regner du ut selv, jeg har dessverre ikke anledning til å legge ut oppskrift til flere størrelser enn i oppskriften.
Et alternativ er å bruke tynnere eller tykkere garn, eller prøve med en annen heklenål.
Det viktigste er: prøv på foten hvordan sokken sitter! Lykke til!

Kommentarer

  1. De sokkene er virkelig fine, hvis jeg en dag kommer over heklevegringen for alvor, skal jeg forsøke!

    Til det du spurte om hos meg: Jeg har stort sett bare gravd middelalder; gjenstander, kulturlag, bygninger m.m. Har aldri gravd skjeletter. Kjenner ikke Berit Sellevold personlig, men kjenner jo til henne og har lest en del av henne. Hun er jo en av ekspertene når det gjelder skjeletter fra middelalder.

    Spennende jobb, men jeg har jo sluttet å jobbe som arkeolog nå, både pga helsa og fordi det er veldig få faste jobber.

    Ha en fortsatt fin kveld Sylke! :)

    SvarSlett
  2. Der var du igjen:-) Så kjekt! Liker jo så godt de heklesokkene med blondekant. Helt nydelige! Har du noen gang prøvd å hekle sånne "over-knee" sokker? Bare lurte på hvordan det så ut. Synes det er så stilig med lange strømper.

    Håper formen er bedre:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Så uttrolig koselig å høre fra deg igjen!
    Strømpene dine er helt uttrolig flotte, og nå skulle jeg igjen ønske at jeg kunne hekle ;)
    Håper du har det bra,

    Stor klem fra Ingvild

    SvarSlett
  4. Har prøvd meg på bestemor ruter en gang. Gikk sånn noen lunde, men tror egentlig at problemet mest ligger i mangel på tålmodighet;)
    (Bruker den opp på jobb, så når jeg kommer hjem skal ting helst gå fort og gale! hihi)

    Klem, I

    SvarSlett
  5. Disse var virkelig flotte;) Er så imponert over at du klarer å lage dine egne mønstre...så synes jeg innlegget ditt under var tankevekkende, det kan fort bli for mange ting også..kjenner meg igjen i det...nå reiser vi bort så da må jeg legge bloggingen litt på hylla- og det tror jeg er helt greit å gjøre innimellom- selv om det er en flott hobby;)
    Og når det gjelder puta- så var jeg helt ukritisk når jeg klippet..haha- må nok bli flinkere til å planlegge;) Ønsker deg ei fin helg!!

    SvarSlett
  6. De var veldig fine!!!
    Har lyst til å prøve mønsteret ditt for å få variasjon til pulsvantene;)

    Du lager nydelige ting:)

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  7. Så fantastisk flink du er, jeg blir helt målløs..skulle gjerne hatt hode og fingre til denne typen kunst kjenner jeg:)
    Tusen takk for alltid så gode kommentarer, jeg blir så rørt over komplimenter og omsorg fra de som ikke 'trenger å gi det. Og du er spesielt flink på det synes jeg, takk!
    God helg til deg fra meg.

    SvarSlett
  8. Jøss så flink du er, sokkene dine blei superfine!! Takk for at du deler mønster med oss som ikkje kan designe egne mønstre!! Ha ei fin helg:))

    SvarSlett
  9. Vilka fina strumpor! Väldigt härliga. Ska genast sätta fart med ett par då jag kommer hem ikväll.
    Många hälsningar från Stockholm

    SvarSlett
  10. Jeg liker virkelig de sokkene der .. skulle ønske jeg kunne trylle med strikkepinner også :o)

    Ha ei kjempefin helg - klemmer!

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Du har gjort det igen! Jättefina sockar!

    SvarSlett
  13. Å så mye flott det var her inne...Vil svært gjerne følge deg og bli bedre 'kjent'. Klem fra meg

    SvarSlett
  14. Jeg har lastet ned oppskriften - syns den er så fin! Og en vakker dag hekler jeg dem også.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg