Elvevandring 1: Hvitveis


Jeg tar dere nå med på en liten spasertur langs elven Heddøla. Det er helt utrolig hvor mange skatter som finnes her, både ved vannet og i skogen langs elven. Jeg tenkte derfor å dele elvevandringen inn i flere deler. Del 1 kommer her, med tittelen "hvitveis".

Min kjære og jeg gikk et stykke av "folkestien" som begynner ved Notodden flyplass. Vi kom ikke så veldig langt fordi vi tok så mange bilder, egentlig er stien en god del lengre. Men resten får vi gå en annen gang.


Vi var ute i flere timer. Om kvelden kjente vi fortsatt solen i ansiktet, og vi var flere opplevelser rikere.

Det er fantastisk flott med hvitveisteppene som lyser opp skogbunnen.

Et lite inntrykk får du her.

Det ser ut som om det aldri tar slutt. Hvitveis overalt.

Et godt minne å ta med videre.

Elvevandringen fortsetter her.

Kommentarer

  1. Så vakkert Sylke!
    Observerte tuer med hvitves på tur idag vi også, DET er nå vakkert!!
    Vi er så heldige som lever slik at vi får oppleve vakker natur. DET er skjønnhet det!!
    Ha en strålende fin morgendag min venn!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  2. Mange tak for turen - sikke skønne billeder.
    Hvitveis hedder Annemone på dansk - en dejlig forårsbebuder, som jeg holder rigtigt meget af :o)

    SvarSlett
  3. Oj,oj,hvor mye hvitveis!En fryd for øyet,virkelig.:)
    Takk som deler disse vakre bildene med oss.
    Takk for hyggelg hilse inne hos meg:)
    Ha en riktig fin ny uke !

    Klem,Monja

    SvarSlett
  4. Tak for en smuk tur. Anemonerne er så smukke og sarte.

    SvarSlett
  5. Nydelig tur du guider oss rundt på idag! Jeg er glad fordi jeg ble med. Og tepper med hvitveis er utrolig vakkert, som hver enkelt blomst er det.

    SvarSlett
  6. Hei Sylke!
    Så utrolig vakre hvitveis-bilder, og headingen din var strålende vakker nå!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Kan nesten ikke tenke meg noe vakrere enn hvitveis som kommer opp år etter år og står og lyser opp hvor man enn snur seg. Flotte bilder som vanlig!

    SvarSlett
  8. Hei! Flotte vårbilder, hvitveisen er en nydelig blomst. Jeg leste feil, trodde det sto elevvandring,- så jeg lurte en stund på hvor det ble av elevene (hi, hi).

    Ønsker deg en flott dag, hilsen fru Strøm ☺

    SvarSlett
  9. Så fantastiske bilder! Tepper med hvitveis om våren er noe av det flotteste jeg vet om! Har bare fått observert det fra bilvinduet i år, men det er sannelig flott det også! ha en fin uke! Klem :)

    SvarSlett
  10. Så nydelige bilder! Hvitveis er så utrolig vakkert, en av mine favoritter:-) Våren er en deilig årstid.

    Ha en fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  11. Naa kom jeg skikkelig i vaarstemning! Takk for at du brakte den til meg her borte :)

    SvarSlett
  12. Hvitveis er noe av det vakreste som finst...
    Du er flink å se det vakre i naturen og overbringe det til oss.
    Hørtes ut som en herlig tur!

    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  13. Nydelig sted dere har vært, og det samme er hvitveisen. En skjønn blomst, og når det blir slike tepper så langt øyet rekker, og trærne begynner å bli grønne, da er helheten der.

    Ønsker deg alt godt, Sylke.

    Klem

    SvarSlett
  14. Så flotte bilder! Håper at alt går bra på sykehusoppholdet ditt.
    Klem Igi

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg