På venterommet


Så møtes vi igjen
på venterommet

Det er her livet egentlig utspiller seg
på benker
stoler
sofaer
der minutter kan oppleves
som en evighet



Hun er her i dag også
vi smiler til hverandre

Så hyggelig å se deg!
Det føles som om vi allerede er gamle kjente
der vi begynner å skravle i vei
om liv og død
om verdens viktigste ting
om det som kommer

Vi er i samme båt
men sitter på hver vår side

Ha en god sommer
Hun reiser seg
og vinker til meg
smilende
til tross for triste øyne

Du også
Ha en god sommer
så god som mulig
mens du kan

Og når hun har gått
sitter en annen kvinne i kroken

taus
alene

Vi venter

Sylke Feldhusen


Kommentarer

  1. Stille tanker, dybe tanker.

    Varme tanker fra mig til alle, der sidder i venteværelser.

    SvarSlett
  2. Du har en evne til å frembrige følelser gjennom det du skriver og tar bilder av.
    Hårene reiser seg!
    Jeg blir litt tom for ord, men føler...
    Du har en gave, og formidler det så vakkert - takk for at du deler.
    Jeg setter stor pris på deg!
    Måtte dagen din idag bli fin,
    de varmeste klemmer fra Lokki

    SvarSlett
  3. Vakre ord. Og ønske om en fin dag til deg.

    SvarSlett
  4. Nydelig, vakkert, rørende, trist. Du er flink til å sette ord på følelser mange kan kjenne seg igjen i.
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Så nydelig og rørende skrevet!

    SvarSlett
  6. Det var trist men vakkert. Rørende..klem

    SvarSlett
  7. Hei Sylke!
    Har tenkt masse på deg, og skulle gjerne skrevet en e-post, men tror du ikke jeg reiste uten å ha kopiert adresselisten min over til min bedre halvdels laptop....! Håper venterommet var starten på en positiv beskjed, og at sommeren blir lys og lett!

    Stor klem og hilsen til deg fra Danmark! Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Så sterkt om venting.. Ønsker at ventingen blir til noe godt for deg! Klem!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg