Adventsløper


Nå har jeg fått pyntet med adventsløperen min. Stoffene hadde jeg liggende, bl.a. en gammel adventsløper som jeg syntes var altfor "knallfarget" - den ble brukt til de små lilla rutene. Jeg klippet også opp en tweed-bukse som var for trang. De andre stoffene er av lin og bomull. Utfordringen var selvsagt at noen stoffer var mer elastiske enn andre - men det gikk bra. I alt har jeg seks farger i tre forskjellige nyanser som ble satt sammen, vekselvis lyst og mørkt.

Jeg brukte målene til midtdelen i AnnAKAs løper i quiltemagasinet 4/08. Istedenfor å lage bred kant med hjerter, utvidet jeg midtdelen og laget en smalere kant rundt. Nedenfor ser du litt av quiltingen, delvis utført med flerfarget tråd på maskin, og knuter med perlegarn.


Jeg ønsker alle en god adventstid!

Kommentarer

  1. Kjempefin og litt anderledes adventsløper. Flott med rolige farger og de små lilla firkantene som liver opp og gjør mye av seg. Supre naust i innlegget under også! :)

    SvarSlett
  2. Hvor er det en smuk adventsløber.
    God december til dig.

    SvarSlett
  3. Ein flott løper og i gode fargar - eg forstår meg ikkje på slik lappeteknikk så eg held meg til strikking som eg forstår litt av:-))

    Fin kveld til deg:-))

    SvarSlett
  4. Adventsløperen ble skikkelig vellykket. Fint sammensatte farger.

    SvarSlett
  5. Ja, denne ble kjempeflott! Har sansen for å se tingene på nytt og bruke dem på nytt, og ikke bare kaste fordi noe ble for knall eller "umoderne".
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  6. Så flott den ble! Det blir så fint med forskjellige tekstiler, og tråden i variert farge - knall! Det var så mange lekre detaljer - nydelig ble den!!
    Må du ha en herlig helg Sylke!!
    Og lykke til på søndag :)
    Varm klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. Veldig pen løper, og god utnyttelse av materialene. Det ble fin effekt med de små lilla rutene.

    Er det Quiltehuset i Bergen du mener? De har også opphørssalg nå, ser ut som om alle håndarbeidsbutikker forsvinner fra sentrum. Veldig trist.

    Jaja, vi finner vel andre måter å ordne oss på med både garn og stoffer.

    Håper du får en fin helg. :

    SvarSlett
  8. Så flink du er!

    God 2.søndag i Advent :-)

    SvarSlett
  9. Den likte jeg! En liten dæsj advent :)

    Jeg skal tenne lys, røkelse og sette meg godt tilrette i sofaen. Julemusikk har jeg visst også. Ha en fin adventstid!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg