Trekantpuslerier


Det er kjekt å ha et langtidsprosjekt. Etter å ha sett så mange fine og inspirerende blokker på nettet, har jeg nå bestilt boken "The Farmer's wife Sampler Quilt" av Laurie Aaron Hird. Forfatteren har forresten en hjemmeside der det finnes mer informasjon.

Mens jeg venter på boken, har jeg vasket og strøket noen stoffer jeg skal bruke. Jeg var litt usikker på hvor godt bomullslerretet fra Stoff og Stil egner seg til quilting. Derfor sydde jeg noen trekanter som egner seg godt til å teste stoffkvaliteten. Det viste seg heldigvis at lerretet går fint sammen med de andre quiltestoffene jeg bruker.

De delte kvadratene er ganske små, bare 1 1/2 inch før sammensying, og 1 inch etter sammensying. Derfor bestemte jeg meg å sy dem på papir (som jeg også beskrev her). Etter at jeg fant dette papiret til trekantsøm, ble det enkelt å sy trekanter i rett størrelse. Det er 40 ferdige kvadrater på et ark! Jeg delte arket i to og fikk dermed flere fargekombinasjoner.


Jeg puslet sammen noen av blokkene... Håper boken kommer snart... ;)


Kommentarer

  1. Imponert!
    Du er flinke :-)
    Nydeleg det ferdige bildet ditt med nausta!!

    klem

    SvarSlett
  2. Dette ser spennende ut. Mange muligheter med et slikt trekantmønster.

    SvarSlett
  3. Så spennende, moro at stoffene fra Stoff og Stil egnet seg! Håper du får boken snart da - det er nå velig artig når de dukker opp :)
    Ønsker deg en herlig helg :)
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg