Moderne "Farmer's Wife"


Toppen med "Farmer's Wife"-blokkene er ferdig. Min versjon er en moderne utgave, både i stoffvalg og sammensetning, og har et lyst og luftig preg. Jeg valgte 13 av blokkene fra boken "The Farmer's wife Sampler Quilt" av Laurie Aaron Hird. Så laget jeg 12 blokker som skulle binde alt sammen (det er blokkene med det lille kvadratet i midten). Som bakgrunnsstoff brukte jeg et enkelt lerretstoff.

Før jeg sydde blokkene sammen, ble hver av de 13 fra boken skåret til passe størrelse, så sydde jeg strimler rundt (1,5 inch bredde). Siden ble blokkene klipt til 8,5 inch, ferdig størrelse: 8 inch.
(Tips: Dette passer fint dersom blokkene ikke har nøyaktig samme størrelse.)

De mellomliggende blokkene består av et farget kvadrat (2,5 x 2,5 inch) i midten, 2 rektangler bakgrunnsstoff øverst og nederst (2,5 x 3,5 inch) og 2 rektangler på hver side (3,5 x 8,5 inch).


Mer om tilblivelsen av blokkene finner du her.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg