Pause fra quiltingen


Dette er et slags pauseinnlegg som ikke handler om quiltingen jeg for tiden holder på med :) Denne overdelen sydde jeg i fjor (mønster: Burda). Overdelen ble pyntet med heklede rosetter. (Noen av mønstrene fant jeg i bladet "Die kleine Diana".)


På samme tid fornyet jeg noen topper som var for korte, dvs jeg sydde to og to sammen, slik at det hele ble til en lengre topp. Den grønne er en av dem, pyntet med en heklet sommerfugl (heklemønster funnet på "My picot").

Hvis det blir fint vær, får jeg kanskje brukt dem i sommer ;)


Kommentarer

  1. Den grønne toppen ble kjempelekker!!
    Nydelig med den heklede sommerfuglen!
    Flott redesign!

    SvarSlett
  2. Du er så flink! Den overdelen på det øverste bildet var knallfin, absolutt noe jeg kunne ønsket meg ;o) Takk for inspirasjon igjen!!

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å sy! Nydelige rosa farger - sånt blir en glad av!
    Alltid like spennende med sol og sommer - jeg håper også på en nydelig sommer der jeg kan dra frem de lette plaggene og kjenne sol på kroppen;o))

    Fortsatt fin uke til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Alletiders idé at sy toppe sammen til én. Hvor er du dygtig.
    Vi må da håbe, at vejret bliver godt til sommer, så du får brug for dine toppe:)

    SvarSlett
  5. Kjempefin topp du har laget! Og så var det en super ide å sette sammen to topper til en. Den ideen tar jeg med meg for jeg har en del plagg som kunne trenge litt fornying :)
    Gleder meg til å se hvordan teppet blir ferdig quiltet!

    SvarSlett
  6. Så skjønne >3 Den toppen med heklet sommerfugl var jo bare helt super !
    Må jo kunne få noen solskinnsdager i løpet av sommeren slik at du kan få brukt denne :-)

    Ønsker deg en fin torsdagskveld :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. SÅ fine! Jeg har liknende heklede brikker i forskjellige størrelser som bare venter på å bli montert på en golfjakke - akkurat samme prinsippet som du viser - SÅ fint det ble!
    Og at toppene kan bli litt lenger ved å løse det på den måten er nå genialt! Og vakkert blir det også!
    Håper du får brukt for den en nydelig varm sommerdag!
    Varm klem til deg Sylke!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg