Hva er viktigere - et gulv uten merker eller quilten?

Svaret er selvfølgelig: quilten :) Når jeg teiper bakstykket til gulvet, vet jeg på forhånd at lakken løsner. Pytt, pytt... ;) Nå er quilten i alle fall "tråklet", det vil si, sikkerhetsnålene er på plass (med omtrent 6 inch mellomrom, det holder faktisk godt). Og jeg har begynt å quilte:


Jeg begynte i midten. Først ble rammen rundt midten quiltet, i sømlinjen. Så quiltet jeg sirklene. For å merke opp sirklene, brukte en rund linjal (du ser den på bildet). I tillegg til sirklene syr jeg rundt blokkene og fyller ut litt her og der, slik at avstanden mellom sømlinjene ikke blir så stor. Utfordringen er quiltens størrelse (nesten 2 x 2 meter) - det krever en viss planlegging for å sy i riktig retning slik at minst mulig stoff må presses gjennom symaskinen!

Tusen takk for alle gode ønsker fra dere! Kontrollen blir først om to uker, og det går bra med meg. Men selvfølgelig setter den årlige kontrollen i gang noen tanker - det er bare slik det er :)


Was ist wichtiger - ein Fussboden ohne Schäden oder der Quilt? Die Antwort ist natürlich: der Quilt :) Wenn ich den Stoff für die Rückseite auf dem Fussboden festklebe, weiss ich schon vorher, dass der Lack abgeht. Aber das macht ja nichts ;) Nun ist der Quilt auf alle Fälle mit Sicherheitsnadeln zusammengehalten (ungefähr mit 6 Inch Zwischenraum, das hält gut). Und ich habe angefangen zu quilten.

Ich habe in der Mitte begonnen. Erst den Rahmen um die Mitte, in der Nahtlinie. Dann die Kreise. Um sie zu markieren, habe ich ein rundes Lineal benutzt (siehe Bild). Ausserdem nähe ich um die Blöcke herum und fülle hinterher hier und da aus, so dass der Abstand zwischen den Nähten nicht so gross wird. Die Herausforderung ist die Grösse des Quilts (fast 2 x 2 Meter) - es erfordert eine gewisse Planung, damit man so wenig Stoff wie möglich durch die Nähmaschine pressen muss!

Vielen Dank für eure guten Wünsche wegen meiner baldigen Kontrolle! Sie ist erst in ein paar Wochen, und es geht mir gut. Aber natürlich setzt die jährliche Kontrolle immer ein paar Gedanken in Bewegung - das ist eben so :)

Og til slutt et stemningsbilde fra dagens skogstur (like før regnet kom). Det begynner å bli grønt!


Und zum Schluss ein Stimmungsbild von der heutigen Runde durch den Wald (ehe es regnete). Jetzt wird es grün!

Kommentarer

  1. Herlighet så mye vakkert du lager <3 Måtte scrolle nedover her og du tryller frem det ene vakre kunstverket etter det andre ! Det er godt å være kreativ og utrolig godt å koble av med håndarbeid synes jeg :-) Ønsker deg en fortsatt fin helg

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Det bliver simpelthen så flot. Fantastisk arbejde. Jeg er helt betaget:)

    SvarSlett
  3. For et nydelig teppe! Men jeg forstår at det er mye arbeid å quilte det, så stort som det er. Veldig smart å quilte på den måten! Lykke til på kontrollen:)

    SvarSlett
  4. *ler* pytt pytt ja - vet du jeg la fra meg en sperlimtube på pulten min - og der lakk det ut litt gitt - skal si jeg fikk med mer enn lakken, sa pytt pytt jeg au :)
    Men du - så fint det blir!
    Og turbildet ditt fra skogen - herlig! Her fikk bjørken museører på to dager og skvallerkålen strutter av livslyst :)
    Tenker på deg min venn og ønsker deg nydelige vårdager :)
    Varm klem fra meg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg