Min sampler nærmer seg slutten :)


Denne sampleren har jeg holdt på med i ganske nøyaktig ett år. Nå har jeg endelig fått sydd sammen alle blokkene. De første 44 blokkene er sydd etter mønster fra det tyske forumet "Patchwork- und Quiltforum", navnet på quilten er "Forumsampler 2010". Av diverse grunner ble det opphold i mønsterforsyningen underveis, og jeg besluttet da å sy videre på min egen måte. Dermed valgte jeg de siste 21 blokkene pluss de fire ytterste hjørneblokkene selv. Noen av disse blokkene er tatt fra boken av Judy Hopkins, 501 Rotary-Cut Quilt Blocks. Andre blokker igjen finnes det oppskrift til på nettet, flere er av Jinny Beyer. Det var veldig artig å gå på "jakt" etter blokker jeg hadde lyst til å prøve meg på, og det har vært en del utfordringer. I forumet har jeg en tråd der det står mer om ekstrablokkene mine (på tysk), flere av disse har henvisninger til oppskrifter på nettet, de fleste på engelsk.

Nå mangler bare kanten, og så er toppen ferdig. Men først må jeg tenke ut hvordan jeg vil ha den :)


Diesen Sampler habe ich ungefähr ein Jahr in Arbeit gehabt. Jetzt sind endlich alle Blöcke zusammengenäht. Die ersten 44 Blöcke habe ich nach Mustern aus dem deutschen "Patchwork- und Quiltforum" genäht, der Sampler nennt sich Forumsampler 2010. Als die Musterverteilung aus diversen Gründen pausierte, entschloss ich mich, auf eigene Faust weiterzunähen. Darum habe ich die letzten 21 Blöcke und die äusseren Eckblöcke selber ausgewählt. Einige dieser Blöcke sind aus dem Buch von Judy Hopkins, 501 Rotary-Cut Quilt Blocks, andere aus dem Internet, z.B. von Jinny Beyer. Es hat viel Spass gemacht, auf "Blockjagd" zu gehen. Einige technische Herausforderungen gab es natürlich auch. Im Forum habe ich einen Thread, wo mehr über diese extra ausgesuchten Blöcke steht, mehrere mit Hinweisen zu Mustern im Internet.

Jetzt fehlt nur noch die Kante. Aber erst muss ich darüber nachdenken, wie ich sie haben will! :)

Kommentarer

  1. WOW! Imponerande! Du er dyktig altså!

    klem og fin veke til deg :-)

    SvarSlett
  2. Jeg tar av meg hatten for deg altså! Dette var imponerende!

    SvarSlett
  3. Wundervoll, hab ihn ja schon im Forum bewundert! Zusammengenäht ist er noch viel schöner! Toll gemacht. LG, Jeannette

    SvarSlett
  4. Was ist das Patchwork toll geworden!! Da steckt ja eine Tonne Arbeit drin! Hut ab, prima - und wahnsinnig gespannt auf den fertigen Quilt.
    Viele liebe Grüße, Karin

    SvarSlett
  5. Patchwork- KUNST. Hvor er det dog flot!

    SvarSlett
  6. Dette tar nesten pusten fra en stakkar! Det er ikke bare det at du er flink, men du må ha utrolig stor tålmodighet også. Et slikt arbeide må kunne kalles et smykke for øyet :)

    SvarSlett
  7. Så nydelig! Jeg er mektig imponert!
    Du er virkelig dyktig!

    SvarSlett
  8. Fantastisk hvor mye vakkert du lager. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til et sånn arbeid

    Klem

    SvarSlett
  9. Så utrolig nydelig quilt! Så mye arbeid som ligger bak dette flotte resultatet! Så spennende at du har funnet mange av blokkene selv og kombinert på din egen måte :) ps legger meg til som følger av den spennende bloggen din! Og tusen takk for koselig kommentar på min blogg!

    SvarSlett
  10. Å for et arbeid! Fantastisk flott, og så pent som du syr. Imponert!

    SvarSlett
  11. Ååå, så flott! Det er litt av et arbeid du har lagt ned her, så mange flotte blokker satt sammen til denne nydelige quilten. Og attpåtil har du laget noen selv - du er flink:))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg