Adventskalendervotter


Det finnes mange forskjellige adventskalendere. Jeg har tenkt å strikke en, bestående av små votter, en for hver dag. Jeg skal vise de ferdige vottene på bloggen, en hver dag hvis det går som planlagt.

Kanskje du også  vil strikke denne adventskalenderen? Oppskriften jeg følger, ligger gratis på Ravelry på denne siden. Selyn har lagt ut grunnmønsteret for vottene, sammen med diagrammer der man kan tegne inn egne mønstre. I tillegg har jeg brukt Unikatissimas mønstergenerator som utgangspunkt for å lage mønstrene på baksiden av vottene, og så har jeg tegnet litt rundt tallene og mønstrene. Slik har hver av vottene fått sitt eget preg. Det er et kjempemorsomt prosjekt :)

Øverst ser du dagens snøbilde, tatt på omtrent 700 meters høyde.

Jeg ønsker dere en fin 1.advent!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Es gibt viele verschiedene Adventskalender, und einen stricke ich gerade. Er besteht aus kleinen Handschuhen, einen für jeden Tag. Ich werde die fertigen Handschuhe auf dem Blog zeigen, jeden Tag einen, falls es nach Plan läuft.

Du willst den Kalender vielleicht auch stricken? Das Grundmuster gibt es gratis bei Ravelry, auf dieser Seite. Selyn hat das Grundmuster entworfen, zusammen mit Diagrammen, wo man seine eigenen Muster einzeichnen kann. Zusätzlich habe ich Unikatissimas Mustergenerator als Ausgangspunkt für die Muster auf der Rückseite der Handschuhe benutzt, danch habe ich noch um die Zahlen und die Muster herum gezeichnet. So hat jeder der Handschuhe seinen eigenen Ausdruck.

Das Schneebild ist in ungefähr 700 Meter Höhe gemacht worden.


Ich wünsche euch einen schönen 1.Advent!


Kommentarer

  1. Så artig eit prosjekt!

    God Adventstid :-)

    SvarSlett
  2. Sikke et skønt projekt. Jeg ville gerne være med, men jeg må nok hellere holde mig til julegaverne, som jeg knapt er begyndt på endnu.....

    SvarSlett
  3. Vakkert med snø, det er heilt sant!
    Og lykke til med adventskalenderen, eg vil følge med med glede ;)

    SvarSlett
  4. Nydelig bilde Sylke - og for et artig prosjekt!
    Det skal bli min adventskalender å ta en titt på dine votter ❥

    ØNSKER DEG EN NYDELIG ADVENTSTID ❥

    Klem fra ℂharlotte ❧

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg