Buksebeinveske


Hva gjør man når buksa er for lang? Man kutter av beina nederst og lager en veske av det ;)  Buksebeina mine var ganske brede og lange, så det ble en romslig veske. Jeg sydde innsnitt både på midten og sidene for å gi veska form. Lomma satt allerede på. For mer høyde sydde jeg stoff øverst og lagde løpegang med en snor, slik at veska kan lukkes, som en skipssekk. Og hanker har jeg sydd på. Det er masse plass til garn i veska :)


Og her er buksa, som nå går over knærne, sammen med veska.


Deutsch: Aus eins mach zwei - zu lange Hosenbeine wurden zu einer Tasche. Oben noch ein bisschen Stoff drannähen und Henkel befestigen, eine Kordel durchziehen, und fertig. In der Tasche ist viel Platz für Wolle!

Kommentarer

  1. Så smart idè! Vesken ble flott, og stoffet du har skjøtet på ble prikken over i-en. Gøy å sy om og med gjenbruk. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Alltid spennende å gå ut fra det man har liggende, det fører ofte til nye ideer ;)

      Slett
  2. Så flott gjenbruk, og så smart med eit anna stoff øverst :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bodil! Det er moro med gjenbruk, kombinert med stoff fra "lageret" :)

      Slett
  3. Prima Idee!
    Viele Grüße,
    Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Danke schön, Karin! Viele Grüsse, Sylke

      Slett
  4. Så utrolig fin! Hva du får ut av et buksebein :)
    Ønsker deg en nydelig uke, min venn - varm klem fra Charlotte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Hyggelig å høre fra deg igjen - ha en riktig god uke, du også!
      Klem Sylke

      Slett
  5. Det der var lurt! Fint ble det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Og en god måte å gjemme garnet på... :D

      Slett
  6. Du er jammen flink til å se kreative løsninger når anledningen dukker opp. Super veske i fine farger!

    SvarSlett
  7. Super veske du har sydd. Veldig god ide :-)) og herlig retro stoff ovenpå :-)) Jeg liker veldig.
    Ha god uke fortsatt. Hilsen sender Viola

    SvarSlett
  8. Tusen takk, Viola! Riktig god helg til deg :)

    SvarSlett
  9. Så smart å lage veske av buksebena, den ble skikkelig fin! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg