Lofoten og feriesokker


Naturskjønne omgivelser: Lofoten, Kabelvåg. Når tåkeskyene lettner og himmelen blir blå, kan det ikke bli bedre! Her ved akvariet.


Et bilde i fart.


Når man er underveis, er det fint med enkle mønstre. Slik ble mitt nye sokkedesign til! Jeg strikket det i to fargekombinasjoner. Garnet er Sisu fra Sandnes. Denne gangen brukte jeg fransk hæl, eller båndhæl som den også kalles.  




Auf Deutsch: Die Bilder sind von den Lofoten, Kabelvåg. Wenn der Nebel sich hebt und der blaue Himmel zum Vorschein kommt, kann es nicht besser sein! 
Wenn man unterwegs ist, passt es gut mit einem einfachen Strickprojekt. Ich habe daher Feriensocken entworfen und davon gleich zwei verschiedene Farbkombinationen ausprobiert.

Kommentarer

  1. Hei.
    Kom "plutselig" innom din fine blogg :-)
    Lofoten er fantastisk, og fine bilder du har.

    Husker 1.gang jeg var i Lofoten. Vi våknet til snø på bakken i juni.
    Ikke glatt, men kaldt for en motorsykelist, - og opplevelsesrikt.
    Det var vært turen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar :) Det var utrolig kjekt å oppleve Lofoten på en slik finværsdag! Interessant å høre om opplevelsen din med snø... ;)

      Slett
  2. Flotte bilder - og morsomme sokker :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar :)

      Slett
  3. Flotte bilder fra Lofoten. Og sokker er grei reisestrikk. Enkle og pene. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Alltid kjekt med sokker ;)

      Slett
  4. Hej. Det var säkert 2 år sedan jag var inne på din blogg, ja det var så länge sedan jag var inne på någon blogg alls. Jag stängde ner min blogg och har glömt bort hela den här underbara världen.
    Ser nu att du som vanligt gör mycket vackra saker, jag blir så imponerad av ditt färgsinne, allt är vackert. I detta inlägg älskar jag dina sockor!
    De översta var så roliga med de aviga varven som sticker ut :-) Det kommer jag absolut att testa.
    Titta gärna in hos mig om du har lust.
    Kram kram
    Susanne Fru Albertssons

    SvarSlett
  5. Så hyggelig å se deg igjen her, Susanne! Velkommen tilbake :) Og koselig at du liker sokkene mine!
    Klem
    Sylke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jag tar mer än gärna emot mönstret på dina fina strumpor, vad snällt att du erbjuder :-)
      Snällt att du vill ha mig i din lista igen, Kram Susanne

      Slett
  6. Flotte bilder både av natur og sokker. Likte godt mønster og fargevalg i sokkene. Jeg skulle selv så absolutt ha vært i Kabelvåg. Min sønn og hans samboer har begge begynt å jobbe der etter endt utdannelse.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Janne! Kabelvåg er så så flott. Som du ser, var vi på akvariet, og vi koste oss masse! Min datter bor i området, derfor havnet vi der. Det blir sikkert en tur dit for deg etter hvert, siden din sønn med samboer bor der ;)

      Slett
  7. Så nydelige bilder! Har aldri vært så langt nord men skulle gjerne opplevd Lofoten. Sokkestrikking er greit på biltur, dine var veldig fine :)

    SvarSlett
  8. Lofoten er vakker kan jeg se på bildene. Har aldri vært der, men en dag.....
    Ellers må jeg si at sokkene er kjempefine. Du er så flink med alt du.
    Klemz

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig at du liker sokkene! Og naturen der er fantastisk, det var en stor opplevelse å ha vært der.
      Klem :)

      Slett
  9. FOR en nydelig natur - og sokkene dine er jo som en refleksjon av den - herlige farger!!
    Som alltid er det artig å få "være med" på tur - veldig hyggelig at du deler :)
    Stor varm klem til deg fra meg ❥

    SvarSlett
  10. Tusen takk, min venn - koselig at du liker fargene! Jeg har valgt dem bevisst, for de skulle minne meg om den flotte naturen der oppe, og de gode dagene vi hadde der.
    Stor klem tilbake til deg :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg