Pulsvarmere og frost


Etter en del eksperimtering har jeg designet og strikket pulsvarmere med tommel. Jeg kaller dem "Bark", fordi den første utgaven i lys brun (se bilde lenger nede) minnet meg veldig om det! Og så har jeg strikket et par til, denne gangen i turkis.

Pulsvarmerne er strikket fra fingrene og oppover armen. Mønsteret består av vanlige og vridde masker, fletter og hullmønster. Det gir en opphøyd effekt som jeg liker veldig godt.
Materialet er Dale babyull.

OPPDATERING: Nå får du mønsteret som gratismønster på Ravelry. Du finner det HER (krever innlogging).




Og her er noen bilder av bark og frost. Det er nesten ikke snø her, men iskrystallene gror overalt og gjør verden trolsk!



Deutsch: Ich habe Pulswärmer designet. Sie erinnern mich an Rinde, deshalb habe ich sie so genannt. Und dann noch paar Bilder von Baumrinde und Frost!

Kommentarer

  1. Flotte pulsvarmere! Liker godt å strikke dem den veien, da blir det ikke for lite garn til den siste cm på pulsvarmer nummer to. :)

    Ser godt inspirasjonen i barken, så artig! Det midterste treet på det siste bildet hadde en helt fantastisk tekstur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det er praktisk å strikke den veien.
      Teksturen i trærne kommer så godt fram i frost!

      Slett
  2. Sehr schön ist dein Strickwerk und vor allem das naturfarbene Exemplar trifft den Borkencharakter voll!
    Viele Grüße,
    Karin

    SvarSlett
  3. Nydelige pusvarmere! Har aldri prøvd å strikke dem den veien, men tydlig vis går det helt utmerket :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Det går helt fint, må bare snu tommelen!

      Slett
  4. SÅ fine - og jeg er helt enig i at mønsteret likner på bark!
    Nydelig med disse frostbildene og tyttebærlynget i headeren din ser jo ut som kandiserte go´saker :)
    En stor varm klem til deg!

    SvarSlett
  5. Tusen takk! Og headeren matcher vel snømennene dine??? ;)
    Stor klem til deg også!

    SvarSlett
  6. Dei vakraste pulsvarmerane eg nokon gong har sett!

    Varm vinterklem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig :)
      Klem til deg!

      Slett
  7. Vakre pulsvarmere du har strikkt. Nydelig mønsteret. Jeg liker :-))
    Deilig frostbilder og iskrystaller du viser... kanskje kommer litt snø dertil... så vakkert i vinter.
    God kveld deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Viola! Ja, det kom litt snø også... men ikke så mye ;)
      Ha en fin kveld, du også!
      Klem

      Slett
  8. De der så gode ut. Ser ut som de sitter godt på handa.
    Klemz

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Jeg liker at pulsvarmere sitter godt. Har jobbet litt med å tilpasse formen i forhold til hånden, ved å flette på passende steder, felle og øke litt andre plasser ;)

      Slett
  9. Så flotte pulsvarmere! Jeg kan absolutt forstå assosiasjonen til bark. :)
    Lurt å strikke dem andre vei, det har jeg faktisk aldri vurdert å gjøre...
    Hvis du lager oppskrift og legger ut på Ravelry så er det sikkert mange som vil kjøpe den. Ihvertfall jeg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Felisi, hyggelig at du liker pulsvarmerne! Jeg har sendt deg en epost :D

      Slett
    2. Takk for at jeg fikk strikke disse! Bilder kommer så snart jeg rekker. :)

      Slett
    3. Hyggelig at du ville strikke dem :) Gleder meg til bildene kommer!

      Slett
  10. Nydelige pulsvarmere. Eg håper du legger ut oppskrift på Ravelry.

    Mvh Dati

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg får tenke over det ;)

      Slett
    2. Hei igjen, nå ligger "Bark" og "Løv" som gratismønster på Ravelry :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg