Har du grønne fingre?


Det har jeg, som du kan se! Knallgrønne fingre!  Mens alle er ute i hagen og raker og klipper busker og stauder, har jeg benyttet litt ledig tid til å quilte ferdig noen prosjekter jeg har hatt liggende.

Jeg kunne også kalt dette innlegget for: NYE HAGE(QUILTE)HANSKER - TEST. Jeg har nemlig vært misfornøyd med mine quiltehansker fra Machinger's, fordi de etterlater seg små hvite biter på quiltene. Nå er det jo hagetid, så jeg kjøpte hagehansker på Europris. De virker veldig holdbare, og jeg håper at gummibelegget holder lenger enn ved quiltehanskene som løser seg opp nesten med en gang. Men så er hagehanskene veldig tette, og man svetter lett. Derfor klipte jeg av fingrene på hanskene, og et hull på innsiden av hånden. Det fungerer fint! Det er lett å ta ut nåler i og med at fingrene er frie. Og quiltingen fungerer akkurat like bra som med quiltehansker.

Eneste bakdel: hanskene er fortsatt litt tettere, selv med hull, man svetter dermed lettere.
Men - en stor fordel: det lukter hagearbeid! Da kan jeg innbille meg at jeg har vært i hagen, mens jeg egentlig har sittet inne og quiltet...!!!

Men jeg var ute og klipte rosene mine i dag, altså... :D


Deutsch: Meine neuen Gartenhandschuhe, umfunktioniert zu Quiltehandschuhen! Ich habe die Finger abgeschnitten und ein Loch in die Innenseite gemacht, damit man nicht zu sehr schwitzt. Eine gute und billige Alternative.

Kommentarer

  1. Smart! Jeg har også brukt hagehansker i dag, jeg har spadd opp løvetann. Ikke fullt så gøy, men hele hagen lyste gul.

    SvarSlett
  2. Krative, herlige deg! Superfestlig innlegg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, min venn :) Måtte jo prøve det ut! :D
      Klem til deg

      Slett
  3. Så smart!
    Jeg kjøpte meg jo "Grabaroos"-quiltehansker for litt siden. Veldig fornøyd med dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Iina! Så bra at du liker dine quiltehansker. Jeg tenkte jo å kjøpe meg maken som de du har, men det ble en annen løsning ;)

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg