Ålesund-sommersokker


Jeg fikk designet et sokkepar i sommer, selv om det var veldig varmt. Sokkene har fått navnet "Ålesund-sommersokker". De strikkes fra tærne og oppover.
Jeg ville lage noe som var lett å telle. Her kan man enkelt telle hullene i mønsteret og trenger ikke å notere så mye under strikkingen. Hullmønsteret fra foten blir gjentatt på skaftet.
Hælen ble strikket etterpå. En konstrasttråd strikkes da inn underveis, og senere ble maskene plukket opp igjen (som når man strikker tommel). En fin og enkel metode når man er på farten.
Blondekanten øverst er heklet.
Garnet jeg har brukt, er Arvetta Classic.




Kommentarer

  1. Så fint - strikke fra tærne og oppover.
    Nydelige sokker. Jeg liker navn "Ålesundsokker" - jeg er på Ålesund, jeg har ferie :-))) Vakker sommersokker.
    Hilsen til deg fra Viola

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Viola! Kos deg i Ålesund :)
    Hilsen Sylke

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg