Er det mulig å ha idealer? Om "Lundefuglhjerte"

 

Runde

Tre hovedpersoner. Tre ekteskap. Hver av dem ønsker at forholdet skal vare: Helene og Stein. Dag Inge og Siri. Anna og Håkon. Men det floker seg til, ikke minst takket være ungkaren Carl.

 

Selv om Helene er tilfreds med ekteskapet og jobben på antikvariatet, blir hun kastet ut i en følelsesmessig krise. Samtidig kommer gamle minner opp, og hun lengter tilbake til barndomsøya Runde. Rundeskatten og fuglene på øya danner noe av bakteppet.

 

Dag Inge er en anerkjent arkitekt og har nylig vunnet byggeskikkprisen. Men er han fornøyd? Han drømmer om å reise til Island. Så bryter vulkanen ut, og livet endres.

 

Sykepleier Anna møter utfordringer både på jobb og hjemmebane. Hun har omsorg for mange, men blir trett av å alltid måtte være den sterke. Hvem tar vare på Anna?

 

Handlingen er lagt til år 2010. På Island er det vulkanutbrudd, og aske blir spredd i luftrommet. Personenes liv blir flettet sammen gjennom kjærlighet, savn og sjalusi, og det oppstår dilemmaer. Hvordan takler hver enkelt å stå i det vanskelige, utlevert til egne følelser, ønsker og drømmer? Er det mulig å ha idealer?

Romanen min "Lundefuglhjerte" kommer i salg i månedsskiftet oktober/november.

Forfatter: Sylke Feldhusen

Forlag: Wiktor media 

 

Se også de andre innleggene i bloggen som omhandler boken. 


Bildet ble tatt på Runde.

Kommentarer

  1. Så spennende dette høres ut! Lykke til med bokutgivelsen! Selv leser jeg alt for lite, men kanskje dette er en bok jeg skal ønske meg. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Det ville være hyggelig om dette kunne være en bok du har lyst til å lese! :-)

      Slett
  2. Gratulerer så mye med utgivelsen! Hilsen Frøy/Huldr :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Snart skal boka komme, gleder meg! 😊 Hilsen Sylke

      Slett
  3. Altså, dette gleder jeg meg så veldig til å lese!! Supermoro at den kommer snart, min venn! Varme klemmer <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre fra deg, min venn - du har jo vært litt delaktig i prosessen :-) Snart får du hele historien, ikke bare småbiter... Klem, Sylke

      Slett
  4. Gratulere deg... så deilig med boken din. Jeg håper, jeg kan lese den :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Viola, beklager sent svar! Du kan sikkert bestille boken på internett, om du er interessert. Du er jo god i norsk, så det er sikkert ikke noe problem for deg å lese den!
      Hilsen Sylke

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg