Sylke's ruter - mønster


Det var hyggelig med så mye positiv respons på mine heklete ruter. Og her er mønsteret, både for rutene og den hvite glassbrikken fra forrige innlegg.
Jeg blir glad om du tipser meg dersom du viser bilder av ditt ferdige arbeid på bloggen. Det er jo så mange muligheter når det gjelder farger og garnvalg.

En liten rettelse: i siste runde for ruten (rnd 8) skal det stå til slutt: Avslutt rnd med kjm i 2. lm i lmb. Kutt tråden.
Det har ikke så mye å si om du hekler i 3. lm (som det stod før) eller i 2. lm, men hjørnet blir penest om du avslutter med kjm i 2. lm. Mønsteret er nå rettet.

Mønsteret er laget av meg og kun til privat bruk. Du må gjerne bruke det, men ikke selge det. Dersom du legger ut bilder av ditt ferdige arbeid på internett, ber jeg deg om å linke til bloggen min, og oppgi at jeg har laget mønsteret.Jeg setter pris på om du legger igjen en kommentar dersom du laster ned mønsteret.
Mønsteret er lagt ut som PDF-fil på Google docs. Der kan du både se, laste ned og skrive ut dokumentet. Du må ha Acrobat Reader for å kunne lese filen.


Garnet jeg brukte, er sokkegarn: Fabel fra Drops design, og Kaffe Fassett-garn fra Regia. Det finnes mange fine fargesammensetninger. Det gjør det ekstra spennende å hekle, fordi alle rutene blir forskjellige.

© Sylke Feldhusen, http://lysstreif.blogspot.com/


Her finner du litt mer informasjon om jakkeprosjektet jeg holder på med.

Kommentarer

  1. Vært og tittet,
    Så utrolig herlige farger på garnet du bruker.Rene kunstverket..

    SvarSlett
  2. Det er såååååååå fint..
    Håber jeg får mulighed for at bruge det en dag.. Naturligvis skal du ha æren for idéen og arbejdet.. Den er meget flot.

    Lone

    SvarSlett
  3. Sikke en fin variant af ruder. Jeg tøver med at gå i gang, selvom jeg ønsker mig et stort tæppe. Men jeg ved, at jeg nok risikerer at gå i stå, når de skal sættes sammen.

    SvarSlett
  4. Da har jeg lastet ned mønsteret, så får jeg se om jeg får det til. Uvant med heklemønstre. Takk skal du ha og ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte ruter :-)
    Hyggelig at du deler mønster, plutselig en dag er disse på kroken hos meg også!

    SvarSlett
  6. Liker veldig godt garnet du bruker. Fantastiske farger!

    Klem

    SvarSlett
  7. Fantastiske farger og fint mønster!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  8. Deine Häkelquadrate sehen wunderschön aus!! Herzlichen Dank für die Anleitung!
    Liebe Grüsse
    Doris

    SvarSlett
  9. Nyyydelig ! Er så fascinert over alt du klarer å trylle frem med garn og heklenål :-9

    Ønsker deg en fiiin torsdag !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  10. Nydelig rett og slett, ikke dumt med det garnet det liver opp :-)

    SvarSlett
  11. Flotte, takk for mønster!

    SvarSlett
  12. Tusen takk for gode ideer. Ikke så dumt å hekle av sokkegarn med mange farger - det ble flott. Og hekleruter er jo et utrolig greit håndarbeid som kan være med overalt.

    SvarSlett
  13. Oi, oi, oi. Så flotte ruter! Og jeg som nettopp har laget et blogginnlegg om hekledamer som inspirerer meg. Du burde vært med der! Veldig bra at du deler dine oppskrifter. Kanskje jeg skal prøve meg på dette når jeg er ferdig med babytøflene :)
    Veldig hyggelig at du deltar i min giveaway :)

    SvarSlett
  14. Det er en fryd å se disse lekre fargene.

    Jeg får nesten lyst til å ta fram garn og heklenål igjen, men innerst inne vet jeg at foreløpig må jeg holde meg til perlene.

    Ha en fin-fin heklekveld.

    SvarSlett
  15. Tusen takk for oppskrift!
    Lekre farger på lappene.
    Klem Igi

    SvarSlett
  16. Uff,nå ender jeg opp med enda et prosjekt... Men hva så? Godt å ha flere prosjekt på gang så man kan bytte litt på.;)

    Ønsker deg og dine en herlig helg!

    SvarSlett
  17. Så flott teppe i herlige friske farger!
    Klem T

    SvarSlett
  18. Hei på deg :)
    Eg mottok premien i din Give Away i dag, TUSEN TAKK, fuglen var nydelig :) Har lagt ut bilde og link til bloggen din :)
    Har du brukt melert heklegarn? Ka sort?
    Heklerutene dine er nydelige :), har lasta ned mønster, fikk lyst å prøve å hekle dei :)
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  19. Så fint det blir! Hadde blitt lekkert som lappeteppe og det der:-)

    Klem

    SvarSlett
  20. Å så mye nydelig du lager. Ser det en stund siden jeg har vært innom hos deg. Men det skal ikke bli så lenge til neste gang.

    SvarSlett
  21. Vilka fina mormorsrutor! Nu blev jag inspirerad att virka till lillemans säng.

    SvarSlett
  22. Fant bloggen din nå idag, den er kjempekoselig! Spennende prosjekt denne jakken din. Kanskje jeg printer ut mønsteret på jobben i morgen. Har et nøste med Noro sokkegarn som jeg tror kunne bli et fint lite dukkevogn/seng-teppe!
    Greit å starte med et lite prosjekt tenker jeg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg