Julerestesøm :)


Det er nesten som med pepperkaker - etter jul er det best å bruke opp restene så fort som mulig. Disse veskene sydde jeg med restene etter juleløperen min - de ble faktisk sydd før jeg begynte med uglevesken. De skulle ikke virke "julete", og ble kombinert med diverse stoffer for å få forskjellig preg. Jeg syr sjelden den samme tingen to ganger, og slik ble det her også. Jeg har ikke mønster til veskene, bare "slengte" sammen noen stoffremser.

Den øverste vesken er nokså romslig. Vesken nedenfor er mindre, perfekt til en mellomstor bok eller to.


Etter at uglevesken var ferdig, var det fortsatt fire remser igjen etter juleløperen. Disse ble kombinert med andre oppkuttede stoffrester jeg hadde liggende, bl.a. etter naustene. Resultatet ble en sydd "boks". Fint til sytilbehør eller andre småting. Inspirasjon til denne (med beskrivelse) fant jeg her, men min versjon er større. Rektangelet jeg brukte som utgangspunkt, var omtrent 40 x 33 cm stort.

Da er julen ryddet bort ;)


Kommentarer

  1. Nej men så mycket vackert du gjort!
    Rävväskan var ju helt underbar!
    Kram
    Anneli

    SvarSlett
  2. Det er så flotte ting, du har syet. Og en dejlig idé, at resterne er udnyttet.

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å utnytte stoffrestene. Og nå har du jo enda flere vesker du kan ta med i boken din. For disse var kjempesøte de også.

    SvarSlett
  4. This looks so great, I am so happy to see the way your pouch turned out! I love the red and grey, nice color combination!

    SvarSlett
  5. Fantastisk flotte ting du har sydd :) og så flink du er til å utnytta stoffet. God helg :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg